Afgelopen twee weken vertelden we je over Gen Z én lieten wij Gen Z aan het woord.
Artikelen gemist? Lees ze hier alsnog: Gen Z aan het woord: BrittDe kenmerken van Gen Z
Vandaag geven we je informatie over hoe Gen Z te werven en wat zij toevoegen aan jouw organisatie.
Generatie Z staat aan het begin van haar carrière. Deze (potentiële) medewerkers zijn als eerste generatie volledig opgegroeid met digitale media, waar bijvoorbeeld vooral “oudere” collega’s weer veel van kunnen leren.
Hiermee kan jij als werkgever ook goed inspelen op de snelgroeiende digitale ontwikkelingen.
Door deze digitale media heeft generatie Z over het algemeen een groot netwerk dat je kunt inzetten voor jouw organisatie.
Deze generatie staat heel erg open voor verandering, wil graag nieuwe zaken oppakken en blijven leren. Dit zorgt voor een vernieuwende en lerende cultuur binnen jouw organisatie.
Zij kunnen leren van de professionals die al langer binnen jouw organisatie werken en deze professionals kunnen weer leren van de vernieuwing die de generatie Z zo aanspreekt.
Hoe werf je generatie Z?
- Zorg dat je online zichtbaar bent op verschillende social media.
- Laat zien welke mogelijkheden er binnen jouw organisatie zijn voor ontwikkeling.
- Communiceer kort maar krachtig.
- Gebruik visuele kenmerken in je werving.
- Wees authentiek.
- Benadruk thema’s als duurzaamheid, diversiteit en openheid.
Een gezonde mix tussen verschillende generaties binnen jouw organisatie is zeker aan te raden.
Stay tuned!
Binnenkort meer over de Millenials.