INTERVIEW

Mijn 1e interim opdracht: Een interview met Judith Wiersma

Judith is sinds oktober 2021 werkzaam als interim HR Professional en heeft haar 1e interim opdracht via OpenHR verkregen. Leuk om eens kennis te maken.

Stel jezelf eens voor
Mijn naam is Judith Wiersma (51 jaar). Samen met mijn man en dochter woon ik in het prachtige historische centrum van Amersfoort.  Naast mijn passie voor het HR vak krijg ik veel energie van reizen met onze camper of met de rugzak, lezen, sporten en de natuur. Ik ben nieuwsgierig van aard en blijf mezelf graag ontwikkelen.  

Ik heb bijna 20 jaar ervaring als HR professional waarvan 15 jaar als senior HR adviseur, waarin ik op MT niveau heb geïnitieerd en geparticipeerd en ook leiding heb gegeven aan een HR team. Sinds 2021 ben ik gestart als zelfstandig ondernemer. 
                
Wie ben je als HR professional?  
Anderen omschrijven mij vaak als iemand die altijd open staat voor dialoog, integer is en rust uitstraalt. Daar herken ik mezelf wel in. Ik werk graag samen en sta in verbinding met mijn stakeholders. Waarde toevoegen, impact maken en resultaat behalen vind ik belangrijk: hoe kan ik mijn klant(en) zo optimaal mogelijk bedienen. Dit bereik ik o.a. door goed te luisteren naar mijn klanten, de juiste vragen te stellen en oog te hebben voor de verschillende belangen. Ik ben sensitief en analytisch en werk vanuit de waarden openheid en respect. Maar plezier en humor zijn zeker net zo belangrijk! 

Wat is jouw visie op HR? 
Organisaties hebben te maken met continue veranderingen, arbeidsmarktkrapte, vergrijzing, inflatie, technologische ontwikkelingen etc. Dit vraagt om nieuw leiderschap waardoor ook de behoefte aan nieuw HRM beleid ontstaat. 
Medewerkers zijn de sleutel tot het duurzame succes van een organisatie.  Door talenten zo goed mogelijk in te zetten, zijn ze van optimale waarde voor de organisatie. Medewerkers moeten zich daarom thuis voelen en weten hoe ze een bijdrage kunnen leveren aan de gemeenschappelijke ambitie. Ook zingeving wordt steeds belangrijker voor medewerkers. Ze willen bijdragen aan iets groters dan zichzelf en dat past bij wat zij belangrijk vinden.  

Anno 2023 zijn er vier generaties op de werkvloer. Medewerkers stromen op steeds latere leeftijd uit. Aan HR de taak om te zorgen voor duurzame inzetbaarheid, zodat mensen tot aan hun pensioen van waarde zijn. Een onderdeel van duurzame inzetbaarheid is het inspelen op de wensen en behoeften van werknemers. Maatwerk in werktijden (hybride werken), opleiding en hoe je bijvoorbeeld je pensioen wilt inrichten passen daarbij. Een belangrijk vraagstuk in het verlengde hiervan is hoe je kennis en knowhow behoudt van de oudste generatie voor je organisatie.

Thema’s als veranderen, leiderschap, talenten, cultuur, zingeving, inzetbaarheid en motivatie worden dus steeds belangrijker om als organisatie duurzaam succesvol te zijn. HR heeft een belangrijke rol om deze thema’s in te vullen. Als HR professional moet je daarom in staat zijn om relaties te leggen met de business leaders, kennis hebben van de business én te beschikken over HR kennis en bij zijn wat betreft trends en recente thema’s op het gebied van HR. Een uitdagende toekomst voor HR!

Wat vind je leuk aan interim?
Wat ik geweldig vind, is dat je steeds een kijkje mag nemen in de keuken van een andere organisatie. De thema’s zijn vergelijkbaar maar hoe een organisatie met deze thema’s omgaat, de cultuur en de mensen zijn steeds weer anders. In korte tijd de business begrijpen om optimaal waarde toe te voegen, maakt het werken als interim interessant en uitdagend.  Het leuke is dat je bij elke opdracht ook je eigen kennis en kunde vergoot. Een win-win situatie. 

Hoe bevalt de samenwerking met OpenHR?
Mijn eerste opdracht was via OpenHR. Vanaf het eerste moment is het contact prettig en professioneel geweest. OpenHR is betrokken en schakelt snel. Ik kijk terug op een positieve samenwerking die ik in de toekomst graag voortzet.    

Wil jij ook de overstap maken naar interim? Wij helpen je graag! Schrijf je vandaag nog in. Liever een consultant spreken? Bel gerust even naar 026 365 03 00.

Schrijf je in!

LAATSTE NEWS

Je kan je weer inschrijven voor de volgende editie van onze Walk-In Wednesday.
1-12-2024
Je kan je weer inschrijven voor de volgende editie van onze Walk-In Wednesday.
1-11-2024
Je kan je weer inschrijven voor de volgende editie van onze Walk-In Wednesday.
1-10-2024
OpenHR / Hrbaan gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close